ایمن تصویر امرتات

تولیدکننده و واردکننده محصولات حفاظتی و امنیتی

ایمن تصویر امرتات

تولیدکننده و واردکننده محصولات حفاظتی و امنیتی

شرکت ایمن تصویر امرتات از شرکت های صاحب نام در زمینه واردات و پخش عمده سیستم های حفاظتی و نظارتی است که فعالیت خود را از سال 1385 با نام ایمن تصویر پویا آغاز و با کسب امتیاز نمایندگی انحصاری بیش از 6 برند بین المللی در ایران توانسته است نام خود را در بین 5 شرکت برتر ایران در این حوزه تثبیت نماید.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

یکی از دغدغه‌هایی که صاحبان بنگاه‌های خودرو یا نمایندگی‌های فروش خودرودارند، بحث امنیت و ایمنی این اماکن است. سرمایه‌گذاری برای امن سازی این محیط‌ها و توسعه امنیت آن می‌تواند از سرمایه گران‌بهای آن‌ها و اموال آن به نحوی مطلوب محافظت نماید. بسیاری از نمایندگی‌های خودرو، موجودی‌های خود را در بیرون از محوطه و یا در فضایی باز نگهداری می‌نماید و این امر سبب می شود که سارقان و دزدان به آن چشم طمع داشته باشند و بخواهد که خود خودرو و یا وسایل آن را به سرقت برند. در این نمایندگی‌ها خودروهایی با رنج قیمت متفاوت وجود دارد و اگر یک سارق بتواند به آن نفوذ کرده و بخشی از آن اموال را به سرقت برد علاوه بر وارد آمدن خسارت به آن موسسه، اعتبار ایشان نیز زیر سؤال خواهد رفت. ​

امروزه سیستم‌های نظارت تصویری متنوعی عرضه‌شده است که می‌تواند برای نمایندگان فروش خودرو و یا بنگاه ماشین، بر اساس هر بودجه‌ای پیاده‌سازی شود. در این مقاله بر آنیم تا اهمیت اجرای سامانه‌های نظارت تصویری در این اماکن را بررسی نماییم. سپس درباره مزایای پیاده‌سازی آن‌ها اشاره خواهیم نمود. یادمان باشد امنیت هر کسب‌وکار در موفقیت آن کسب‌وکار تأثیر مستقیم و بسزایی دارد. باید این دید را داشته باشید که دوربین در نمایندگی فروش خودرو می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری درازمدت در نظر گرفته شود.

ملاحظات امنیتی در هنگام نصب دوربین های مداربسته :

اگر خواهان پیاده‌سازی سیستم نظارتی در بنگاه خودروی خود هستید و می‌خواهید آن را به‌طور کامل ایمن نمایید، لازم است چندین فاکتور را مدنظر قرار دهید. این عوامل تأثیر اساسی در انتخاب نوع دوربین و ویژگی‌های آن دارد تا بنگاه خودرو به‌طور کامل امن گردد. این عوامل در پیاده‌سازی بهینه آن نیز دخیل هستند. اولین گام و مهم‌ترین گام برای مشخص شدن عوامل و فاکتورها، پرسیدن چند سؤال ابتدایی و مهم است.

اولین سؤال باید درباره میزان و تعداد سرقت‌ها در سال‌های گذشته باشد. اگر تعداد سرقت‌ها زیاد باشد، مشخص است که نمایندگی فروش خودرو آسیب‌پذیری بالایی را در برابر سرقت دارد. همچنین محله‌ای که این نمایندگی در آن قرارگرفته است نیز می‌تواند جرم خیز بودن آن را مشخص نماید. برای بررسی جرم خیز بودن محله می‌توانید پرس‌وجویی را از همسایگان داشته باشید. هر چه تعداد سرقت‌ها در محوطه نمایندگی و یا محله بیشتر باشد، شما باید تعداد دوربین‌های بیشتری را برای محیط و یا دیواره در نظر بگیرید.

بسیاری از بنگاه‌های فروش خودرو آسیب‌پذیر هستند و زیر نظر بسیاری از سارقان قرار دارند. از سویی دیگر در صورتی‌ که صاحبان این مشاغل مدیریت و نظارت مناسبی بر این محیط‌ها نداشته باشند شرایط جوی و آب‌وهوا می‌تواند خساراتی را بر بدنه و سایر بخش‌های خودرو وارد سازد.

 

پرسش دوم :

پرسش دوم شما باید به شناسایی اماکن جرم خیز منتهی شود. شما با شناسایی مناطق جرم خیز گاراژ و یا نمایندگی فروش خودرو می‌توانید بهترین مکان‌های نصب دوربین را شناسایی کنید. شناسایی این مناطق و تعیین تعداد دوربین سبب جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای خرید دوربین‌های غیرضروری خواهد شد. بهترین راه این است که شما در بدو امر مناطقی که برای شما مهم‌تر هستند و سرمایه‌های بیشتری در آنجا انبار کرده‌اید را مشخص نمایید. همچنین مناطقی که کمتر در تردد مسئولین وجود دارد نیز می‌تواند به‌مرور سبب جرم خیز شدن آن مناطق گردد. لیست این مناطق را تکمیل نمایید تا در انتخاب محل دوربین دقیق‌تر عمل کنید.

یکی از تهدیدهایی که در مراکز تعمیر و یا نمایندگی‌های خودرو وجود دارد دزدیدن لاستیک است. سرقت لاستیک آسیب‌پذیری بالقوه‌ای است که در تمامی نمایندگی‌های تعمیر خودرو وجود دارد. در صورتی که چنین تهدیدی در منطقه شما رخ‌داده است لازم است از دوربین‌هایی استفاده نمایید که با راهکار تشخیص چهره ترکیب شود و سارقان را به‌مرور به شما معرفی نماید.

برای آنکه بتوانید تصویری محکمه پسند را به مراجع قضایی تحویل دهید لازم است که مشخصات جزئی شامل رنگ لباس، میمیک صورت و موارد دیگر در تصویر مشخص باشد تا برای اثبات وقوع جرم قاضی تصمیم درستی را اتخاذ نماید.

 

 

پرسش سوم :

سؤال سوم و پرسش نهایی که باید برای انتخاب دوربین‌ها در نظر داشته باشید این است که آیا در حال حاضر سیستم امنیتی وجود دارد؟ آیا سیستم امنیتی موجود مؤثر و کارا است؟ نقاط ضعف سیستم امنیتی موجود چیست؟

اگر در حال حاضر از سیستم‌های آنالوگ قدیمی استفاده می‌کنید و سامانه امنیتی شما از سیستم‌های مدرن بهره نمی‌گیرد باید سیستم خود را ارتقا دهید. سیستم‌های مداربسته آنالوگ عملکردی محدود دارند و قابلیت های آن‌ها انگشت ‌شمار است. در بسیاری از مواقع تصویر این دوربین‌ها بی‌فایده می‌باشد و قاضی آن را قبول نمی‌نماید. ارتقا سیستم‌های مداربسته آنالوگ به دوربین‌های تحت شبکه می‌تواند مزایای بی‌شماری را به ارمغان آورد و امنیت منطقه را به‌طور کارا ارتقا دهد.

مزایای سیستم های نظارت تصویری در نمایندگی خودرو :

پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌های نظارت تصویری در نمایندگی‌های خودرو، می‌تواند مزایای بسیاری را به ارمغان آورد. این مزایا سبب ارتقا امنیت محیط کسب‌وکار آن‌ها خواهد شد. در بخش زیر به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم​:

 

جهت مطالعه کامل این مقاله می توانید به آدرس www.rdsiran.com قسمت مقالات آموزشی مراجعه فرمایید.

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • پروین مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی